2012. október 4., csütörtök

Ünnepel a Facebook

 A legnépszerűbb közösségi oldal felhasználóinak száma immáron egymilliárd.


 Már két évvel ezelőtt is nagy volt az öröm, hiszen ekkor 500 millió regisztrált felhasználóval rendelkeztek. Ám az, hogy ez a szám két év leforgása alatt a duplájára nőtt, minden képzeletet felülmúl.

 A közösségi oldal alapítója, Mark Zuckerberg a mai nap folyamán elérzékenyülten jelentette be, hogy ezúttal rendhagyó módon egy videó-összeállítással kedveskednek a felhasználóknak.

 Sajnos azonban egy kis üröm is vegyül az örömbe: sokan ugyanis szkeptikusan fogadják az újonnan közölt számadatokat. Bár a Facebook munkatársai állítják, hogy kizárólag az aktív felhasználói fiókokat vették figyelembe a „népszámlálás” során, egyesek mégis úgy hiszik, hogy az egymilliárdos álomszám használaton kívüli profilokat is tartalmaz.

A közösségi oldalak sikerének kulcsa

 Szüleink, nagyszüleink, de talán olykor még mi magunk, az információs társadalom gyermekei is elcsodálkozunk azon, vajon mitől olyan népszerűek a közösségi portálok?

 Pedig a kulcsszó éppen maga az információ! Mindannyian vágyunk arra, hogy minél több hírt kapjunk ismerőseinkről, barátainkról, s megoszthassuk velük saját életünk minden apró mozzanatát, örömét és bánatát.

 Míg eddig csak a verbalitás kínálta eszközök álltak rendelkezésünkre, addig napjainkban már az interneten keresztül is hozzájuthatunk az információkhoz. Ráadásul a közösségi oldalak tárháza igen széles: a Facebook mellett továbbra is hódít többek között az iWiW és a MySpace.

Egyetemista társasági oldalból közösségi háló

 Visszatekintve a Facebook történelmének kezdeteire, szinte tündérmesének tűnik, hogy az eredetileg egyetemi hallgatók számára létrehozott weboldal mára a világ legnépszerűbb közösségi hálózatává vált.

 A Facebook 2004. február 4-én „született meg”. Eredetileg Thefacebook néven üzemelt. A felhasználók körét rövid időn belül kiterjesztették a 13 év felettiekre, ami a látogatottság ugrásszerű növekedéséhez vezetett.

 Az újdonság erejével hatott, hogy a regisztrációt külön meghívó nélkül igénybe lehet venni /amire a magyar fejlesztésű iWiW-nél nem volt mód/. Közösségépítő szerepe abban is megmutatkozik, hogy különféle csoportok létrehozására és események szervezésére is lehetőséget nyújt.

 A közösségi oldal sikerét mi sem bizonyítja jobban, minthogy 2012. májusa óta a tőzsdén is képviselteti magát.

 A fentebb leírtak alapján azt hihetnénk, hogy a Facebook elérte pályája csúcsát, ahonnan már nem lehet hova fejlődni. Szerintem viszont Mark Zuckerberg és társai a jövőben is fognak még meglepetésekkel szolgálni.

 Akik szeretnének bővebben megismerkedni a Facebook történelmével, azoknak két dolgot tudok figyelmébe ajánlani:

 1., A könyvmolyok örömére 2010-ben megjelent Ben Mezrich: Véletlenül milliárdos – Hogyan született a Facebook c. könyve, egy érdekfeszítő olvasmány a közösségi oldal megalakulásáról.

 2., A filmek szerelmeseinek sem kell csüggedniük: szintén 2010-ben debütált a The Social Network (magyarul: A közösségi háló) c. film, melynek eredeti, angol nyelvű előzetesét itt megtekinthetik.

Források:
Az eredeti cikk ide kattintva érhető el.
A Facebook története.
A közösségi oldalak sikerének oka. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése